O souboru

Teatr Migro je krakovský soubor, který od roku 2019 tvoří představení určená veřejnému prostoru. Založily ho Monika Kozłowska a Justyna Wójcik, umělkyně se zkušenostmi z renomovaného Teatru KTO. Ke spolupráci si přizvaly kolegy, kteří sdílejí podobný pohled na pouliční divadlo jako prostředek mezinárodního a mezikulturního dialogu.
Projev Teatru Migro je postavený na pohybu, tanci, pantomimě a živé hudbě. Nezastavují se u hranic jazyka – mluví tělem, gestem, rytmem a emocí. Představení inscenují na náměstích, v parcích, na ulicích – místech, kde divadlo přichází za lidmi.
Za pět let své existence odehráli desítky představení nejen v Polsku, ale i ve Francii, Rumunsku, Litvě, Estonsku, Srbsku, na Slovensku a jinde. Jejich tvorba je poetická, citlivá, zároveň však aktuální – dotýká se témat migrace, identity, paměti a domova.
Na festival Za dveřmi přivážejí představení Echa – inscenaci o paměti, cestách a věcech, které zůstávají.

O představení

Představení Echa je inspirované knihou Agnieszky Pajączkowské Wędrowny zakład fotograficzny (Putovní fotografický ateliér) a tematicky se věnuje tzv. Východním Kresům – územím, která dnes patří Ukrajině, Bělorusku či Litvě, a která byla kdysi součástí polské kulturní mapy.

Echa vyprávějí o zapomenutých místech, o lidech a předmětech, které zůstaly, i když se svět kolem změnil. Odkazují na minulost, ale kladou otázky směrem k budoucnosti – co si zapamatujeme, co předáme dál?

Představení využívá choreografii vytvořenou na základě techniky Gaga, kterou vyvinul izraelský choreograf Ohad Naharin. Gaga je jazyk těla, který staví na vnitřním vnímání pohybu a svobodném výrazu. Na scéně se tak rodí organické, autentické výjevy, které působí velmi silně i bez jediného slova.

Důležitou roli hraje hudba – zpívaná naživo herci a čerpající z regionálních písní a starých modliteb. Scénografie a kostýmy evokují atmosféru cestování, putování, hledání i ztráty

Představení se uskuteční za podpory Polského institutu v Praze.

Privacy Preference Center